Ihmisiä messussa.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan sydän. Jumalanpalvelus, messu tai sanajumalanpalvelus järjestetään Sievin kirkossa sunnuntaisin ja pyhäpäivisin pääsääntöisesti klo 10. Olet sydämellisesti tervetullut!

Sievin kirkko näkyy keskellä kirkonkylää olevalta Pekanmäeltä kauas. Osoite on Haikolantie 44. Samassa pihassa sijaitsee myös seurakuntakoti. Jumalanpalveluksia järjestetään myös Louetin leirimajan leirikirkossa, Vanhankirkon kappelissa Vanhallakirkolla ja Aseman rukoushuoneella Sievin asemakylällä. Tarkemmat tiedot jumalanpalveluksista löydät paikallislehdistä kirkollisista ilmoituksista ja näiltä kotisivuilta.

Messu

Messu on jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollista. Kolmiyhteinen Jumala, joka on pyhä ja salattu, hyvyydessään tulee luoksemme, antaa meille itsensä ja lahjansa sanassa ja sakramenteissa. Viettäessään ehtoollista seurakunta muistaa Kristusta ja kiittää Jumalaa kaikista hänen teoistaan. Ehtoollinen antaa voimaa arjen keskelle ja kutsuu seuraamaan Kristusta ja rakastamaan lähimmäistä. Myös lapset ja nuoret voivat vanhempiensa tai jonkun muun läheisensä kanssa osallistua ehtoolliselle.

Sanajumalanpalveluksessa keskitytään Jumalan Sanaan ja rukoukseen.

Perhekirkko

Perhemessua tai perhekirkkoa vietetään 4 kertaa vuodessa – mm. mikkelinpäivänä, ensimmäisenä adventtisunnuntaina, laskiaisena ja erikseen ilmoitettavana ajankohtana. Pikkuväelle järjestetään joka kuukausi pikkukirkko klo 10.  Helluntaisin pidetään helistinmessu vuoden aikana syntyneille vauvoille ja heidän perheilleen. Samalla riisutaan kastepuu ja perheet saavat kastelehden mukaansa. Perhekirkon ja pikkukirkon suunnittelussa ja toteutuksessa korostuu lasten näkökulma.

Mukaan tekemään messua?

Messu on koko seurakunnan juhla, ja parhaat juhlat ovat yhdessä suunniteltuja. Jos haluat antaa omat lahjasi käyttöön, tai kokeilla ja opetella jotakin uutta, tule mukaan tekemään jumalanpalveluksia. Tehdään messusta yhdessä meidän näköinen! Jos haluat olla mukana suunnittelussa, voit olla yhteydessä kehenkä tahansa seurakunnan työntekijään.