Sievin seurakunnalla ylijäämäinen vuosi 2021 ja lahjoitus Ukrainan sodassa kärsiville

Sievin seurakunnan kirkkoneuvosto on käsittellyt vuoden 2021 tilinpäätöksen. Vuoden tulos oli 76 652,70 € ylijäämäinen ja tilinpäätös jätettiin tilintarkastajien tarkastettavaksi. Kokonaisuudessaan vuoden aikana koronapandemia vaikutti rajoituksineen seurakunnan toimintaan.

Kirkkoneuvosto hyväksyi kokouksessaan 1500 €:n lahjoituksen antamisen Kirkon ulkomaanavun (KUA) hätäapukeräykseen, jolla tuetaan Ukrainan sodassa kärsineitä. Samalla Sievin seurakunta varautuu pakolaisten tulemiseen yhteistyötahojen kanssa.

Vuoden 2022 seurakuntavaalit pidetään su 20.11. Tätä varten kirkkoneuvosto esitti kirkkovaltuustolle vaalilautakunnan asettamista 31.5. mennessä. Seurakuntavaalien ehdokasasettelu on käynnistynyt ja vaaleja kampanjoidaan teemalla: Uskottu, toivottu, rakastettu. Kirkkovaltuusto on seurakunnan ylin päättävä elin, johon vaaleissa valitaan luottamushenkilöt. Vaaleissa ehdolla voi olla yli 18-vuotias seurakunnan jäsen ja äänioikeus on yli 16-vuotiailla seurakunnan jäsenillä.

2022-04-06 11:39:46.0