Talkooväki sai jälleen hautausmaat kuntoon

Hautausmaatalkoot vanhankirkon kappelilla

Pitkän perinteen mukaisesti seurakuntalaiset ovat talkoovoimin olleet haravoimassa ja siistimässä seurakunnan hautausmaita niin kirkon luona kuin Vanhankirkon kappelilla. Vanha maa, ruoho ja lehdet on haravoitu, jotta olisi tilaa uudelle kasvulle. Siinä kuvaa myös kristittynä elämiselle. Talkoiden yhteishenki ja hyvä tunnelma, hautausmaiden siistiytynyt ilme sekä sateenkin raikastama kevätilma palkitsivat uurastajia tarjoilujen lisäksi.

Monelle seurakunnan hautausmaat ovat tärkeitä muistojen ja hiljentymisen paikkoja. Samalla ne kertovat meille pääsiäisen ja ylösnousemuksen sanomaa. Ristein koristellut hautakivet kertovat toivosta, joka seurakunnalle, jokaiselle sen jäsenelle on annettu. Tuo toivo sydämessä on nyt hyvä vierailla siistityillä hautausmailla.

Lämmin kiitos kuuluu kaikille, jotka ovat haravanvarteen jälleen tänä keväänä tarttuneet!

2022-05-13 08:48:03.0