Kirkkovaltuuston päätöksiä 12.1.2021

Sievin seurakunnan kirkkovaltuusto esittää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille, että se antaisi tuomiokapitulin aiemmin ainoaksi päteväksi hakijaksi arvioimalle Olli Luhtaselalle viranhoitomääräyksen seurakunnan kirkkoherran virkaan.

Seuraavaksi asia menee tuomiokapitulin käsiteltäväksi. Mikäli tuomiokapituli antaa Luhtaselalle viranhoitomääräyksen, tämä tarkoittaa, että Luhtasela valitaan virkaan suoraan, ilman vaaleja.

Kokouksessaan kirkkovaltuusto valitsi myös uuden varapuheenjohtajan ja puheenjohtajan toimikaudelle 2021-2022, sekä nimitti uuden kirkkoneuvoston ja sille varapuheenjohtajan samalle toimikaudelle. Kirkkovaltuuston puheenjohtajana jatkaa Markus Nivala, ja varapuheenjohtajana Jukka Poikkimäki. Kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi valittiin Veli-Matti Kumara. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii virkansa puolesta kirkkoherra. Koko kirkkoneuvoston kokoonpano on nähtävissä seurakunnan nettisivuilla.

Lisätiedot: kirkkoherra Ville Järvinen (ville.jarvinen@evl.fi, 050 342 7636)

2021-01-12 20:44:29.0