Vuoden 2022 Yhteisvastuukeräys käynnissä

Lahjoita mulle huominen yhteisvastuu kuva nuoresta

Vuoden 2022 Yhteisvastuukeräys alkoi 6.2.2022 teemalla LAHJOITA MULLE HUOMINEN. Keräys jatkuu kalenterivuoden loppuun. Korona pandemia on koetellut lapsia ja nuoria niin Suomessa kuin maailman katastrofialueillakin. Osallistumalla Yhteisvastuukeräykseen voit antaa lapsille ja nuorille valoisamman tulevaisuuden.

Yhteisvastuukeräyksen tuotosta 60% ohjataan Kirkon Ulkomaanavun työn kautta kehittyvien maiden auttamiseen. Loput 40% jää Suomeen. Suomessa 20% tuotosta ohjataan Lasten ja nuorten keskukselle Saapas-toiminnan kehittämiseen. Tällä pyritään lisäämään turvallisia aikuisia nuorten arkeen. Toiset 20% jää keräävälle seurakunnalle käytettäväksi ahdingossa olevien nuorten tukemiseksi tehtävään työhön sekä diakonia-avustuksiin.

Sievin seurakunnassa Yhteisvastuukeräykseen liittyen tullaan järjestämään muun muassa lipaskeräyksiä ja muita erilaisia tempauksia. Näistä tiedotamme tarkemmin lähempänä. Yhteisvastuukeräykseen pääset myös lahjoittamaan seurakunnan kotisivuilla olevan linkin kautta.

Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

2022-02-18 08:56:00.0