Vapaaehtoistyö Sievin seurakunnassa

Sievin seurakunnassa on monenlaista tekemistä vapaaehtoisille. Tule rohkeasti mukaan!

Vapaaehtoistehtäviä

Sievin seurakunnassa on tarjolla monia erilaisia tehtäviä eri työaloilla. Tehtävät toimivat vapaaehtoisuus periaatteella ja voit olla mukana toiminnassa juuri sen verran kuin itse koet parhaaksi. Jos sinua kiinnostaa musiikin parissa toimiminen, ole yhteydessä kanttoriin ja jos puolestaan olet kiinnostunut lapsi- ja nuorisotyöstä, niin käännyt lastenohjaajan tai nuorisotyönohjaajan puoleen. Myös jumalanpalveluksissa sekä diakonian- ja lähetyksen puolella on monenlaisia tehtäviä tarjolla. Alla joitakin esimerkkejä ja linkki yhteystietoihin.

Yhteystiedot - Sievin seurakunta

Vapaaehtoiseksi jumalanpalveluksiin. Lue lisää seurakunnan jumalanpalveluksista.

Jumalanpalvelukseen jälkeen kokoonnutaan kirkkokahaveille. Vuoro on valintasi mukaan 1-3 kertaa vuodessa. Kahvien järjestäminen ei edellytä mestarileipojan tutkintoa. Tiedustelut  lähetysDiVa Piia Kallio, p. 044-7325309

Haluatko tulla vapaaehtoiseksi Kirppis-Kyläkammarille? Kirppis on avoinna ti– to klo 10–14. Kirppis vuoroja voi ottaa oman elämäntilanteen mukaan, yleisin rytmi on noin kerran kuukaudessa. Palvelutehtävässä toimitaan pareittain. Kyselyihin vastaa diakoniatyöntekijä p.0405638418

Yhteisvastuukeräykseen tarvitsemme vapaaehtoisia lipaskerääjiksi keväällä ja syksyllä. Lisäksi järjestämme erilaisia tapahtumia ja tempauksia Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Olet tervetullut mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan toimintaa. Lisätietoja Yhteisvastuukeräyksestä Etusivu - Yhteisvastuu. Ota yhteys diakoniatyöntekijä p.0405638418, mikäli haluat tulla mukaan Yhteisvastuukeräyksen vapaaehtoiseksi.

Kirkon keskusteluavun päivystäjäksi.

Vapaaehtoistehtävään etsitään henkilöitä, joilla on voimavaroja, halua, kykyä ja aikaa kohdata ahdinkotilanteessa olevia lähimmäisiä. Päivystäjän ei tarvitse olla auttamisen ammattilainen: hän on ennen kaikkea lähimmäinen ja rinnalla kulkija. Kirkon keskusteluapu antaa yhteydenottajalle mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita. Päivystäjällä ei tarvitse olla neuvoja valmiina, vaan yhteydenottajaa tuetaan löytämään elämäänsä parhaiten sopivia ratkaisumalleja. Jokainen hakija haastatellaan ja perehdytetään tehtävään. Päivystäjällä päivystysvuoro osuu kohdalle noin 1 - 4 kertaa/vuodessa. Tarjoamme mahdollisuuden osallistua koulutuksiin. Kirkon keskusteluavussa päivystäjänä toimiminen, siihen liittyvä koulutus ja päivystäjien yhteiset kokoontumiset tarjoavat mahdollisuuden oppia jatkuvasti lisää ihmisyydestä sekä vuorovaikutus- ja elämäntaitoja.

Kysy lisää diakoniatyöntekijältä p. 0405638418

Mukaan ystävätoimintaan, ystäväksi yksinäiselle? Ystävä käy tapaamassa yksinäisiä, eri-ikäisiä ihmisiä tarjoten juttuseuraa ja kuunteluapua. Tiedusteluihin vastaa diakoniatyöntekijä p. 0405638418

Diakonian ja lähetyksen vastuuryhmän ohella tarvitsemme vapaaehtoisia keittiölle, kun järjestetään pyhäinpäivän lounasta, Yksinasuvien joulujuhlaa, Yhteisvastuutempauksia ja joulun alla leivomme yksinäisille. Kyselyihin vastaa lähetysDiVa Piia Kallio, p. 044-7325309 ja diakoniatyöntekijä p.0405638418

Kesäisin pyörivä kesäkahvilatoiminta lähetyskahvilassa odottaa myös sinua. Juhannusviikolla on mahdollisuus osallistua perinteikkään juhannusheran keittoon ja myyntiin.  Kyselyihin vastaa ja ideoita vastaanottaa lähetysDiVa Piia Kallio, p. 044-7325309

Otamme ilolla vastaan kaikenlaiset tekijät ja ideat. Olla mukana seurakunnan elämässä, siitä vapaaehtoistyöstä viime kädessä on kyse.

Ota rohkeasti yhteyttä:  diakoniatyöntekijä p. 0405638418 tai  lähetysDiVa Piia Kallio, p. 044-7325309