Ystävyysseurakunta

Kalajoen rovastikunnalla on yhteinen ystävyysseurakunta Petroskoissa. Petroskoi on Karjalan tasavallan pääkaupunki Venäjällä. Petroskoin evankelisluterilainen seurakunta kuuluu Inkerin kirkkoon.

Ystävyysseurakuntatyö alkoi jo Neuvostoliiton aikana ja jatkuu edelleen. Aluksi työ oli yhteistyötä inkerinsuomalaisten kanssa, mutta nykyään mukana heidän puoleltaan on myös paljon venäläisiä. Kerran vuodessa teemme rovastikunnan yhteisen linja-automatkan rajan takaiseen Karjalaan ja Petroskoihin. Olemme vierailleet säännöllisesti myös Sortavalan seurakunnassa. Mukana reissuilla on aina ollut myös nuoria. Sievin seurakunta on yksi aktiivisimmista tukijoista, ja meiltä on ollut työntekijä yhtenä matkanjohtajana. Tervetuloa mukaan näille matkoille!