Päiväkerho

Päiväkerho on maksutonta seurakunnan varhaiskasvatusta 3–5-vuotiaille. Kerhot kokoontuvat kerran viikossa kaksi tuntia kerrallaan ja lapsi voi osallistua yhteen ryhmään.

Päiväkerho on...

... hiljaisuutta. Kynttilän syttyessä hiljennytään hetkeksi yhdessä. Lapsi saa kuulla Raamatun kertomuksia ja tutustua kirkkovuoden juhliin. Lastenohjaaja kuulee lapsen kysymykset ja ihmettelyt. Päiväkerhossa lasten ihmettely ja pyhyyden kokeminen yhdessä tukevat perheen kristillistä kasvatusta.

... toimintaa. Päiväkerhossa lapsi saa leikkiä, laulaa, liikkua ja askarrella. Evästuokio, jossa syödään omat pienet eväät, on tärkeä osa kerhoa.

... kavereita. Päiväkerho on turvallinen paikka lapselle kasvaa toisten lasten seurassa. Ryhmässä syntyvät ystävyyssuhteet ovat lapselle tärkeitä. Ryhmässä lapsi saa kokea osallisuutta ja iloa. Hän oppii toimimaan toisten kanssa jakaen ja toisia huomioiden.

... yhteistyötä. Kasvatuskumppanuus on lastenohjaajan ja vanhemman välistä luottamusta ja kunnioitusta. Kerhon ovet ovat auki vanhemmille keskusteluja varten. Lastenohjaajat kertovat mielellään kerhon toiminnasta ja arjesta vanhemmille.

Päiväkerhot 2023-2024:

Päiväkerhot kokoontuvat Väentuvalla (Kirkkotie 7) maanantaisin klo 9-11 ja 12-14, ja tiistaisin klo 9-11. Vapaita kerhopaikkoja voi tiedustella koko toimntakauden ajan lastenohjaajalta 050 4335935. Tervetuloa kerhoon!

Lapsia hiekkalaatikolla