Tutki uskoa

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Vaikka seurakuntaelämä on yhteisöllistä, usko itsessään on henkilökohtainen, sisäinen asia. Jokainen voi lähestyä Jumalaa niillä tavoilla, jotka ovat itselle läheisiä. Joku tahtoo tulla jumalanpalvelukseen tai kokoontua seurakunnan ryhmässä, toinen tuntee pyhän läsnäolon luonnossa tai yksinäisyydessä.

Tälle sivulle on koottu erilaisia linkkejä avuksi uskon tutkimiseen. Pääset tältä sivulta kuuntelemaan myös jumalanpalvelusta nettiradion kautta.

Nettiradio

Voit kuunnella jumalanpalvelusta verkossa. Linkin takaa löytyy myös usean muun kirkon nettiradiosoittimet. Pääsääntöisesti jumalanpalvelus pidetään Sievin kirkossa sunnuntaisin klo 10. Pääset nettiradioon alla olevasta linkistä:

NettiradioonLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Linkkejä avuksi uskon tutkimiseen

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.

Kämmenet pitelevät vettä
Kuva: Kirkon kuvapankki / Juuso Westerlund

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.